2nd time FIFA BALLON D'OR

2nd time FIFA BALLON D'OR
Herbalife congratulates Cristiano Ronaldo; 2nd time winner of FIFA BALLON D'OR *fueled by Herbalife!

Bantuan Diperlukan?Tanya Saya Bagaimana!!

Name:
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Turun Berat
Tambah Berat
Tenaga Bersukan
Pendapatan Sampingan/Sepenuh Masa

Put a website form like this on your site.

Monday, September 15, 2014

#8 Cabaran 30 Hari: 5 Lagu Cinta Kegemaranku.

Bismillah
Lagu cinta ni meluas kan?
bukan setakat cinta pada kekasih tapi cinta pada Kekasih teragung dan kekasihNya pun boleh kan?
Saya pulak jenis tak layan sangat lagu cinta manusia. 
Dan kalau ada yang saya suka pun tak baik nak share sini.
Baik saya share lagu2 cinta yang tak melalaikan ^_^
Saya share sebahagian liriknya yang best.nanti ada masa sy bagi link audio/video nya ye..

Lagu cinta pertama:

CINTA AGUNG
dinyanyikan oleh kumpulan nasyid Qathrunnada, 
Lagu ini sangat menyentuh ke lubuk sanubari hati. tidak pernah bosan melagukannya.
antara liriknya yang paling menyedarkan saya:

Ya Allah Engkau sumber bahagia, 
Engkau sumber keselamatan,
ya Allah Engkau sumber keamanan
Engkau adalah segalanya

ya Allah Engkaulah pelindungku
Engkaulah sumber rezkiku
Diwaktu sakit Kau sembuhkan
Diwaktu lapar Kau beri makan

Jangan tinggalkanku tanpa pimpinan
Pinpinlah aku ke jalan yang benar
Kepada Engkaulah harapanku
Janganlah hampakan perasaanku...

Lagu cinta kedua

Akibat Cinta Dunia (Mawaddah)

nasyid ni berunsur nasihat dan keinsafan.
Menyedarkan diri bahawa hidup itu perlu bersederhana kerana dengan cinta dunia dan takut mati kita akan hidup dengan penuh kealpaan dan lalai akan kehidupan akhirat.
lirik yang best dan mendidik jiwa:


Cintakan dunia membuaikan manusia
Cintakan diri yang membawa hidup nafsi-nafsi
Cintakan dunia yang membawa perpecahan,
sanak saudara kenalan dan kawan biasa
Cintakan dunia hilang kasih sayang sesama manusia
Cintakan dunia yang membunuh kasih sayang keluarga dan bangsa

Akhirnya timbul perpecahan di kalangan manusia
Pergaduhan dan peperangan berlaku
Cinta dunia ibarat racun
Yang membunuh kasih dan sayang
Cinta dunia adalah musuh manusia

Tapi manusia tidak sedar dan tidak faham
Sungguh kejam cinta dunia itu
Ia mengharu birukan, kehidupan manusia
Ia merenggangkan persaudaraan

lagu cinta ketiga

Bagaimana Aku Tidak MenyembahMu (Mawaddah)
Menyedarkan diri ini HAMBA padaNya. bahawa setiap detik turun nafas ini dia beri secara percuma. sedangkan nak naik teksi pun masuk2 dah telan 3 ringgit! Maha Pemurah, Maha Kayanya Dia..

Tuhan bagaimanalah aku tidak menyembahmu
Sedangkan aku hambaMu
sedangkan kewujudanku tanpa kupinta 
ia adalah dengan iradatMu
yang mengandungi hikmah

bagaimana aku tidak bersyukur kepadaMu 
segala yang aku miliki kurniaanMu 
bagaimana aku tidak mengagungkan 
dan membesarkanNya 
segala yang ku lihat 
menggambarkan kebesaranMu 

bagaimana aku dapat melupakanMu 
kasih sayangMu dapat ku rasakan 
ia berlaku di setiap masa dan waktu 
bahkan turun naiknya nafasku itu 
salah satu dari kasih sayangMu 
kasih sayangMu 

Lagu cinta keempat

Balada Keinsafan (Mawaddah)
Bila hadapi kesukaran dalam perjuangan kehidupan, ini antara lagu2 kegemaran untuk didengari selain 4 yang tersenarai di sini ..ia sangat memberi saya satu kekuatan!


Dengan nikmatMu jadikan aku bersyukur
Dengan balaMu jadikan aku bersabar
Dengan takdirMu jadikanku redha
Dengan masa depan jadikanku tawakal
Tuhanku dengarlah rintihan dan harapanku
Engkaulah tempat bergantung dan tempat mengadu

Tuhan 
Hanya Engkaulah cinta agungku
Masukkanlah dalam hatiku cintakanMu
Peliharalah hatiku dari segala mazmumah
Ampunkanlah dosa-dosa dan kesalahanku

Terimalah taubatku atas dosa-dosaku
walaupun selepas itu kulakukannya lagi
kerana nafsu ada dalam diriku

Ku takmungkin kan terlepas dari dosa

perangkapnya bertaburan dibumiMu
Kesalahan dan kesilapan selalu berlaku..

Aduh Tuhan kotornya diriku ini

dengan najis dosa yang selalu memburu
bantulah aku lari dari perangkapnya
atau ampunkan aku dengan rahmatMu..

Lagu cinta keempat

Bisikan Malam (UNIC)
Hidup ini penuh cabaran kan? KepadaNya lah kita kembali, merintih dan mengadu di tengah malam. TAPI ingat, bukan dikala senang sahaja..


Tuhanku... 
Di malam syahdu ku merayu 
Ampunilah segala dosaku yang lalu 
Sujud ku mendambakan keredhaan Mu 
Tempatkan daku di dalam rahmat Mu 

Tuhanku... 
Usah Kau biarkan diri ku 
Hanyut terleka, di jiwa dunia membelenggu 
Dan aku sesungguhnya pasrah pada Mu 
Hidup matiku hanyalah untuk Mu 

Ya Allah tunjukkan jalan kebenaran 
Suburkan jiwa ku dengan keimanan 
Hanya pada Mu Oh Tuhan 
Ku sandarkan harapan 

Lagu cinta kelima

Lafaz Yang Tersimpan (UNIC)
Dulu saya seorang anak yang kurang menghargai emak. dengan tutur kata mahupun perbuatan, saya berani mengaku dulu saya anak derhaka. Lagu ini antara yang menjentik hati untuk berubah dan menyayanginya dengan lebih ikhlas. Tambahan pula saya kenali lagu ini setelah abah meninggal dunia..saya tidak mahu tidak sempat meluahkan kata2 sayang kepada emak juga...

Luluh hatiku yang sayu


Menatap wajahmu tenang dalam lena

Kasih zahirkan laku

Sedangkan bibirku jauh dari lafaznya

Dan raut tuamu membekas jiwaku
Meredakan rindu mendamaikan kalbu
Tak mungkin kutemu iras sentuhanmu
Biarpun kuredah seluruh dunia
Mencari gantimu

Tiada lagi ertinya pengucapan
Andai akhir nafas di hujung helaan
Sebelum mata rapat terpejam
Usah biar kehilangan

1 comment:

Norihanyusuf said...

Semua lagu best-best...;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE
PM 01123772476 untuk sebarang persoalan