2nd time FIFA BALLON D'OR

2nd time FIFA BALLON D'OR
Herbalife congratulates Cristiano Ronaldo; 2nd time winner of FIFA BALLON D'OR *fueled by Herbalife!

Bantuan Diperlukan?Tanya Saya Bagaimana!!

Name:
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Turun Berat
Tambah Berat
Tenaga Bersukan
Pendapatan Sampingan/Sepenuh Masa

Put a website form like this on your site.

Sunday, September 21, 2014

#12 Cabaran 30 Hari: 5 WishList

ini antara wishlist utamaku buat masa ini..hehe

1- Supervisor Herbalife


This is where business really begins, sebab keuntungan runcit 50%! dan ada 5% komisen downline sebanyak 3 generasi. Kalau tidak ada downline pun no problem sebab untung runcit dah tinggi! ^_^

2-Ideal body weight, body fat, fitness
 


Saya daripada kecik macam2 penyakit dihidapi, macam2 ubat ditelan, sehinggakan penyakit2 tu menyebabkan kegemukan! Saya naik 10 kg dalam masa setahun, dan Alhamdulillah sekarang dah lost 11 kg!
Masih ontrack untuk berat dan bentuk ideal serta tahap kecergasan maksima, dengan mengamalkan healthy active lifestyle. Nak body cantik tak boleh bergantung produk je, hasil cepat, tapi kalau tak ada disiplin diri dia akan jadi naik cepat jugakkk.Jadi pemilihan makanan dan senaman berkala tu penting!

3-Umi dan emak yang sihat sejahtera..
Saya punya dua ibu, emak, isteri pertama dan ibu kandungku telah mengalami mild stroke selepas raya lepas, yang mana dia tidak dapat menggerakkan anggota badan sebelah kanan dalam tempoh beberapa jam. Bagai nak luruh jantung, nak tercabut nyawa saat mendengar khabaran itu, seharian di ofis hanya menangis tanpa henti..inilah  sebab utama saya mengambil keputusan letak jawatan di Kajang dan balik Pahang untuk menjaga pemakanan beliau. tambahan sepanjang ramadan dia langsung tak sentuh shake formula 1 yang saya belikan..bila dah raya dan tetiba melantak rendang bagai, badan jadi terkejut; tambah2 dia sudah berusia 59 tahun10 bulan..Sehingga jiwa saya tenang melihat kesihatan nya baru saya nak fikir perkara lain. pedulikla abang2 nak maki pun aku berenti..

Umi, isteri kedua, sebaya emak, punya tiga anak dari darah arwah abah juga, maknanya kami adik beradik kandung..orang suka menafsir kami sebagai adik beradik tiri..
Umi telah didiagnos dengan kanser payudara tahun lepas..masa tu kami tengah sibuk dengan urusan perkahwinan abang kelima yang paling rapat dengan mereka 3 beradik, dan paling membantu dari sudut kewangan..Majlis perkahwinan abang tak dapat mereka hadiri kerana masing2 masih terkejut dan sedang cuba berusaha menerima suratan takdir, tambah2 kanser umi sangat cepat merebak..

Bulan lepas, sebelah payudara umi telah dibuang..
Kami sedang berusaha dan berdoa sebanyaknya semoga umi sembuh. We are positive, and will always encourage her.

4-Umrah/Haji

Impian semua muslimin kan? saya target umrah at least dalam 5 tahun, dan haji, dalam 10 tahun dengan pakej mahal sedikit. sebab kalau pakej biasa2 ni kena tunggu sampai 20-60 tahun!wuwuwuwu. Thats y i choose to work hard now in business. I believe I will and I can!


5-Berkahwin dengan si dia
Kusyukuri pertemuan dengannya, perkenalan biasa sahaja, tetapi dia miliki segala ciri idaman sy. Bekerja di Singapura sejak tamat belajar, campuran Melayu dan Cina, jarak usia kami lebih 10 tahun, kematangannya antara yang menawan hatiku. sangat menyokong perniagaan sambilan sy, dan keputusan meletak jawatan ini tanpa sedikitpun merendahkan impian sy. Malah dia mengenalkan sy dengan seorang motivator luar negara untuk belajar lebih tentang self development dan business development. Bila sy down kerana hentaman hebat keputusan meletak jawatan ini, dia menasihati dengan tenang dan memberi saya beberapa ayat2 amalan yang boleh menenangkan jiwa dan memperoleh bantuan Allah. Antaranya ialah bacaan Ayat 5 yang sememangnya menjadi bacaan sy sekali sekala..rupa-rupanya ia antara amalannya setiap hari! MasyaAllah, semakin sy kenali dia, semakin sy tertawan, biarpun tinggal di kota moden, singapura, dia tidak tergolong dalam hambaNya yang lalai dan lupa diri, malah kejujuran dan amalannya sangat dikagumi. hanya dalam sujudku berdoa agar dia untukku, dan aku untuknya..amin3.
Seronok berbicara seperti rakan, abang, rakan perniagaan, motivator, penasihat agama, dan kadang2 berbahasa cina dengannya!hehe. Mujur ambil mandarin di uitm dulu ^_^
Tidak dilupakan; majlis yang simple, syariah compliance dan meriah macam pasangan ini.. <3 <3 <3


6-More Islamic classes
7-More giving
8-More Rich
9-Lamborghini 
10-Mansion

basic 10 of my wishlist, yang bila dipecahkan dia jadi berpuluh-puluh lemon  impian..hehe
I believe I can, InsyaAllah I will!
Amin3

ENTRY LAIN CABARAN 30 HARI:
CABARAN 4: BUKU KEGEMARAN

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE
PM 01123772476 untuk sebarang persoalan