2nd time FIFA BALLON D'OR

2nd time FIFA BALLON D'OR
Herbalife congratulates Cristiano Ronaldo; 2nd time winner of FIFA BALLON D'OR *fueled by Herbalife!

Bantuan Diperlukan?Tanya Saya Bagaimana!!

Name:
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Turun Berat
Tambah Berat
Tenaga Bersukan
Pendapatan Sampingan/Sepenuh Masa

Put a website form like this on your site.

Tuesday, September 9, 2014

#5 Cabaran 30 Hari Blogger: Perkara Yang Ingin Dikatakan Kepada Bekas Kekasih

wow. tajuknya...sungguh tak general.hikhik.
kita mana ada ex bf sebab kita takda bf pom..ihihii.
cinta monyet tu penah la ade..sebulan je..and kisahnya..rasa bersalah dan tawar hati pulak bila dah 'declare' tu..so saya berdoa sungguh2 kat Allah agar clash kan kami, tak kisah la macam mana pun rencanaNya , tapi yang penting saya nak hubungan haram sebelum nikah ni putus.

Ditakdirkan..selepas 'declare' tu, selama sebulan je bertahan. Sepanjang tempoh tu kami tak pernah bergayut phone berejam-rejam, tak dating-mating. dan bla3...takde pun..ALhamdulillah..

kepada si dia yang entah baca entahkan tidak nukilan ini..
Pertama ingin  kuulangi lagi kata2ku sewaktu kita masih berhubung dulu, dengan gadis, berkawan itu boleh, tapi jika ingin bercinta, kau teruslah ke rumah ibu bapanya. Buktikan keseriusan mu itu. Itu caranya membuktikan cintamu. Bukan sekadar bercakap, tapi berbuat!

Kedua, usahlah membanding-banding diri kamu dengan orang lain, jangan menghina diri di hadapan manusia,  Pendidikan kamu tidak seberapa tidak bermakna kamu hina di hadapan Allah. Menghina dirilah dihadapanNya, maka dengan itu darjat kamu akan semakin terangkat disisiNya..

Ketiga, be serious! Seriuslah mencari rezeki, dan merubah nasib diri agar kamu boleh membanggakan diri dan keluargamu, agar kamu boleh menanggung kehidupan anak orang..

Keempat, gadis bukanlah pakaian, usah dibuat seperti barang pakai buang, putus dengan si A hari ini, bina dengan si B minggu depannya. Fokuslah dalam mencari isteri sebagai penyambung zuriat yang soleh solehah, bukan perempuan setakat penyedap mata dan ayat.

Kelima. TERIMA KASIH. kerana kau tidak putus asa berusaha mendapatkanku sehingga dua tahun lamanya, mula-mula kau hulurkan persahabatan dan kukira ia ikhlas, tetapi akhirnya kau melamar dan aku menolak kerana Allah dan ibu bapaku..berkali-kali begitu sehingga 2 tahun lamanya..dan akhirnya aku menerima mu untuk sebulan. aku tetap berterima kasih kepadamu kerna pernah mengasihiku, dan membahagiakanku dan kisah kita yang singkat itu akan menjadi pengajaran amat2 bermakna dalm hidupku sampai bila-bila..

Semoga Allah mengurniakanmu jodoh yang solehah, memurahkan rezekimu dalam pekerjaan mahupun perniagaan dan menjadi kaya dan berjaya!

Wassalam

:-)

ENTRY LAIN CABARAN 30 HARI:

CABARAN 1: GAMBAR TERBARU DAN 5 FAKTA TENTANG SAYA 
CABARAN 2: 5 CARA MEMENANGI HATI SAYA
CABARAN 3: SESUATU YANG MENGUATKAN SAYA

CABARAN 4: BUKU KEGEMARAN








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE
PM 01123772476 untuk sebarang persoalan