2nd time FIFA BALLON D'OR

2nd time FIFA BALLON D'OR
Herbalife congratulates Cristiano Ronaldo; 2nd time winner of FIFA BALLON D'OR *fueled by Herbalife!

Bantuan Diperlukan?Tanya Saya Bagaimana!!

Name:
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Turun Berat
Tambah Berat
Tenaga Bersukan
Pendapatan Sampingan/Sepenuh Masa

Put a website form like this on your site.

Tuesday, September 9, 2014

#6 Cabaran 30 HAri: Apa Saya Makan Hari ini- Hari Mentekedarah



Hari ini hari cheat day.
Kesahnya…
sebab ari ni sabetuuuuuu!!heheh
penyakit M melanda...
sebab hari keroje pagi ke malam dok ofis kan..
Lagi pun kan, semalam punya kueteow goreng yang kunun beli untuk sarap tu tak habis..tak baik membazir, selagi tak basi kita kena selamatkan. malu la kat anak2 murid tadika kalau tau ustajah yg ajar hadis "membazir sahabat syaitan" ni lah yang ratu membaziaq! so dipanaskan pagi tadi beserta sedikit touch up supaya kena cita rasa sendiri ^_^

Lunch pulak panaskan lauk bungkus  petang semalam kat bibik (makcik kantin kafe ofis). Ayam rendang and sayur togey. Sebabnya tak sempat nak ke pasar semalam. Dan tak ada kedai jual sayur-sayuran selepas tengah hari memandangkan pasar besar kajang betul2 dekat dengan tempat kerja. Dan sebab rumah kita di puncak bukit nan tinggi melangit. Tak mampu den nak turun cari makanan dan mendaki balik. Tak mampu juga nak pizzahut atau kfc delivery. Sat lagi 6 jam aku kena larik pusing kondo ni demi nak bako balik kalori2 yang melampau dalam makanan2 segera tu. Dahla makanan proses pulak kan..uhuu

Petang sikit lapar balik. So gorenglah nasik…
Kemudian tiba-tiba dapat call orang nak beli produk. Alhamdulillah rezeki..
Selepas perbincangan dia nak jumpa hari esoknya, ahad. Tetapi saya ada Klinik Usahawan dengan Dr Azizan pulak..dan dia sangat tak tahan, nak segera!huhuuu.
sebab dah lama cari lepas lost contact dengan coach sebelum ini. Ada try call satu nombor dapat kat internet tak berangkat, satu nombor lagi pulak jauh sangat..dan saya pilihan ketiga, maka dengan sayalah jodohnya untuk menjadi coach..Allhamdulillah…

Nak meeting dengaan bakal coachee saya ni saya kenalah cukup barang..dan dia nak makan murah, bermakna kenalah signup, dan IBP Herbalife tak ada pulak dalam simpanan saya..beserta dengan scanner khas yang diguna Herbalife Coaches seluruh dunia.

Tak kira dia tu Doktor ke, Nurse ke, bekas engineer ke, bekas guru ke, bekas arkitek ke, kami guna scanner khas yang ini, yang mana hanya Herbalife Independent Distributor memperoleh diskaun 50% jika membeli scanner ini. Bukan Herbalife Distributor harganya dalam 700-800 ringgit. Memandangkan saya tak ada keduanya dalam simpanan buat masa ini, maka saya terpaksa pinjam dengan sahabat tersayang Syahkila di Desa Tun Razak , Bandar Tasik Selatan..

Alkisahnya dia tak da di rumah sepanjang hari..jadi saya kena datang lewat sikit. Akhirnya pukul 10 meninggalkan kondo, menuju ke stesen ktm..Sampai di KTM saya beli pulak secawan jagung manis akibat kelaparan.

Sampai di Terminal Bersepadu Selatan, kerana belum cukup kenyang gayanya dan disebabkan call Qila tiada berangkat kerana mati handphonenya maka saya pun menyinggah lagi di kedai makan…selesai makan dalam jam 1130 pm. gila! Berapa kali tah melantak hari ini..maklumla, orang gastrik special case sikit.heheh.

In short, hari ni adalah hari cheat day.. :'(
Sekali pun tak cuci usus, sekali pun tak detox, sekali pun tak masukkan nutrition lengkap ke badan, 10 minit pun tak fit hour! Selain memasak,dan berjalan sesikit,  berapalah sangat bakonye…uhuhuuuuu.. T_T

NVM, esoknya buleh cover balik! makan dengan kalori lebih rendah, definitely akan banyak berjalan sebab nak travel untuk berguru dengan mentor kekayaan dan kejayaan , multibillionair dr Azizan Osman, dan detox balik dengan produk2 Herbalife!!yeahhh

Till then
Wassalam and thanks reading! ^_^

ENTRY LAIN CABARAN 30 HARI:

CABARAN 1: GAMBAR TERBARU DAN 5 FAKTA TENTANG SAYA 
CABARAN 2: 5 CARA MEMENANGI HATI SAYA
CABARAN 3: SESUATU YANG MENGUATKAN SAYA
CABARAN 4: BUKU KEGEMARAN
CABARAN 5: PERKARA YANG INGIN DIKATAKAN KEPADA BEKAS KEKASIH



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE
PM 01123772476 untuk sebarang persoalan