2nd time FIFA BALLON D'OR

2nd time FIFA BALLON D'OR
Herbalife congratulates Cristiano Ronaldo; 2nd time winner of FIFA BALLON D'OR *fueled by Herbalife!

Bantuan Diperlukan?Tanya Saya Bagaimana!!

Name:
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Turun Berat
Tambah Berat
Tenaga Bersukan
Pendapatan Sampingan/Sepenuh Masa

Put a website form like this on your site.
Showing posts with label Kelab Blogger. Show all posts
Showing posts with label Kelab Blogger. Show all posts

Sunday, September 21, 2014

#12 Cabaran 30 Hari: 5 WishList

ini antara wishlist utamaku buat masa ini..hehe

1- Supervisor Herbalife


This is where business really begins, sebab keuntungan runcit 50%! dan ada 5% komisen downline sebanyak 3 generasi. Kalau tidak ada downline pun no problem sebab untung runcit dah tinggi! ^_^

2-Ideal body weight, body fat, fitness
 


Saya daripada kecik macam2 penyakit dihidapi, macam2 ubat ditelan, sehinggakan penyakit2 tu menyebabkan kegemukan! Saya naik 10 kg dalam masa setahun, dan Alhamdulillah sekarang dah lost 11 kg!
Masih ontrack untuk berat dan bentuk ideal serta tahap kecergasan maksima, dengan mengamalkan healthy active lifestyle. Nak body cantik tak boleh bergantung produk je, hasil cepat, tapi kalau tak ada disiplin diri dia akan jadi naik cepat jugakkk.Jadi pemilihan makanan dan senaman berkala tu penting!

3-Umi dan emak yang sihat sejahtera..
Saya punya dua ibu, emak, isteri pertama dan ibu kandungku telah mengalami mild stroke selepas raya lepas, yang mana dia tidak dapat menggerakkan anggota badan sebelah kanan dalam tempoh beberapa jam. Bagai nak luruh jantung, nak tercabut nyawa saat mendengar khabaran itu, seharian di ofis hanya menangis tanpa henti..inilah  sebab utama saya mengambil keputusan letak jawatan di Kajang dan balik Pahang untuk menjaga pemakanan beliau. tambahan sepanjang ramadan dia langsung tak sentuh shake formula 1 yang saya belikan..bila dah raya dan tetiba melantak rendang bagai, badan jadi terkejut; tambah2 dia sudah berusia 59 tahun10 bulan..Sehingga jiwa saya tenang melihat kesihatan nya baru saya nak fikir perkara lain. pedulikla abang2 nak maki pun aku berenti..

Umi, isteri kedua, sebaya emak, punya tiga anak dari darah arwah abah juga, maknanya kami adik beradik kandung..orang suka menafsir kami sebagai adik beradik tiri..
Umi telah didiagnos dengan kanser payudara tahun lepas..masa tu kami tengah sibuk dengan urusan perkahwinan abang kelima yang paling rapat dengan mereka 3 beradik, dan paling membantu dari sudut kewangan..Majlis perkahwinan abang tak dapat mereka hadiri kerana masing2 masih terkejut dan sedang cuba berusaha menerima suratan takdir, tambah2 kanser umi sangat cepat merebak..

Bulan lepas, sebelah payudara umi telah dibuang..
Kami sedang berusaha dan berdoa sebanyaknya semoga umi sembuh. We are positive, and will always encourage her.

4-Umrah/Haji

Impian semua muslimin kan? saya target umrah at least dalam 5 tahun, dan haji, dalam 10 tahun dengan pakej mahal sedikit. sebab kalau pakej biasa2 ni kena tunggu sampai 20-60 tahun!wuwuwuwu. Thats y i choose to work hard now in business. I believe I will and I can!


5-Berkahwin dengan si dia
Kusyukuri pertemuan dengannya, perkenalan biasa sahaja, tetapi dia miliki segala ciri idaman sy. Bekerja di Singapura sejak tamat belajar, campuran Melayu dan Cina, jarak usia kami lebih 10 tahun, kematangannya antara yang menawan hatiku. sangat menyokong perniagaan sambilan sy, dan keputusan meletak jawatan ini tanpa sedikitpun merendahkan impian sy. Malah dia mengenalkan sy dengan seorang motivator luar negara untuk belajar lebih tentang self development dan business development. Bila sy down kerana hentaman hebat keputusan meletak jawatan ini, dia menasihati dengan tenang dan memberi saya beberapa ayat2 amalan yang boleh menenangkan jiwa dan memperoleh bantuan Allah. Antaranya ialah bacaan Ayat 5 yang sememangnya menjadi bacaan sy sekali sekala..rupa-rupanya ia antara amalannya setiap hari! MasyaAllah, semakin sy kenali dia, semakin sy tertawan, biarpun tinggal di kota moden, singapura, dia tidak tergolong dalam hambaNya yang lalai dan lupa diri, malah kejujuran dan amalannya sangat dikagumi. hanya dalam sujudku berdoa agar dia untukku, dan aku untuknya..amin3.
Seronok berbicara seperti rakan, abang, rakan perniagaan, motivator, penasihat agama, dan kadang2 berbahasa cina dengannya!hehe. Mujur ambil mandarin di uitm dulu ^_^
Tidak dilupakan; majlis yang simple, syariah compliance dan meriah macam pasangan ini.. <3 <3 <3


6-More Islamic classes
7-More giving
8-More Rich
9-Lamborghini 
10-Mansion

basic 10 of my wishlist, yang bila dipecahkan dia jadi berpuluh-puluh lemon  impian..hehe
I believe I can, InsyaAllah I will!
Amin3

ENTRY LAIN CABARAN 30 HARI:
CABARAN 4: BUKU KEGEMARAN

#11 Cabaran 30 Hari: Kenangan Lucu Zaman Kanak-kanak

ermmm..
Puas nak fikir ni..banyak yang memalukan pun ade..huhuu
okay, kenangan pertama ialah kakak, masa tu umur kami dalam 5&7 tahun seorang, kakak ni dia pergi panjat pokok dan nyanyi lagu yang famous masa tu by minah saleh yang tak ingat namanya. Bila cerita kat abang2 sampai ke hari ni kakak jadi kena ejek. walaupun umur dia dah 26, ada anak sorang.hahahaha. Kakak ni tomboy siket sebab atas dia 5 jejaka.kih3.Tapi yang pelik tu, bila keluar rumah je dialah gadis melayu terakhir. Sopan dan alimah ya Rabbi! Mungkin berkat didikan dan doa parents ;-)

Kes kedua, abang sulung, masa di kampung, wan @ nenek bagi duit untuk beli sekilo gula. End up dia beli sekilo gula-gula!!hahahaha. itulah jadi bila mintak budak kecik beli gula. sebab gula-gula je dia kenal.kih3

Erm tu je la kot setakat ni..kalau teringat lagi den update. hehe

Wassalam and thanks reading!



#10 Cabaran 30 Hari: Apa Di dalam Beg Tangan Seorang Business Lady

Bismilllah.

-telefon bimbit
-purse
-kunci rumah& bilik

Benda wajib yang ada dalam handbag sy; yang mana kalau takda jadi tak tenteram jiwa dan kekadang jadi masalah dunia . Jadi masalah dunia sebab sy Herbalife Independent Distributor di 94 buah negara. Customer dari dalam dan luar negara.huhuh.




-kalkulator saintifik
untuk kira-kira bisnes.dibeli dari zaman sekolah-abang terambil, beli sama jenis semasa di uitm sebab terdesak, malas tunggu pos. so umur nya dalam 5-6 tahun jugak. sangat sayang dan best pakai. siap pakaikan sarung leopard pinky.heheh.

-Herbalife Business Presentation File
untuk sebarang rujukan tentang analisa badan dan lemak, rujukan produk, harga, dll

-Herbalife Executive Planner
untuk mencatat dan menguruskan latihan perniagaan, self development, appointment, follow up coachee; kuliah agama, volunteering dll

-Buku sistem Bayanihan
Sistem Kelab di aplikasikan daripada sistem Bayanihan Herbalife Filipina. Selepas letak jawatan 30/9/2014 ni akan pergi Intensive Training selama 10 hari untuk operate kelab sendiri. Jadi beli buku ni siap2 untuk pre-reading..
Semoga dimudahkan jalanku..amin3

-Buku teks KPP Kelas D Manual Baru
Ha, ini jenuh sikit..tebal kemahen!Dulu comey je bukunya, tapi disebabkan lambat amik L dah tersangkut kat kokurikulum baru..nak tunggu buku ni agak lama nak sampai, nak khatam nya memang ke laut la bagi orang sibuk kerja ofis dan bisnes parttime macam aku. sebab tu bila nak resign tanpa ada L dan tanpa setel kereta kena tadah telinga dengan caci maki abang2.


okay, yang ni rare sikit. First try business buku online.hehe
bukunya tentang arwah Rezaimen Keiflin , anak kedua selebriti Linda Rafar yang meninggal akibat kanser tahap 4 Julai lalu..
Alhamdulillah 39 posted, 8 COD & Pickup, 2 reserved, 1 bacaan sendiri. 
Total=50.
Order 100 tapi sebab tak cukup stok, dapat 50 je..
dan order still masuk ni! kesian customer..huhuu
Tunggu second batch lah nampaknya..



Thursday, September 18, 2014

#9 Cabaran 30 Hari: 5 Lelaki Yang Menarik Perhatianku

Tajuk ini amat mencabar. 
Sebab 5 lelaki itu adalah

1-Rasulullah SAW
2-Saidina Abu Bakar As-Siddiq RA
3-Saidina Umar AlKhattab RA
4-Saidina Usman ibn Affan RA
5-Saidina Ali Abu Talib KWJ

tidak mungkin sama sekali ditandingi oleh mana-mana manusia pun dimuka bumi ini kecuali para Rasul yang lebih tinggi makamnya dari 4 Sahabat yg dijamin syurga ini, 
Jom mengenali mereka, pengorbanan dan perjuangan mereka demi Islam tertegak.
Jom baiki kelemahan diri kita, agar tidak menjadi fitnah pada agama..
Jom cintai mereka dengan lebihhhhhhh lagi!

Sajak Apakah engkau benar-benar kenal Nabimu?
Iaitu kenal secara lahir dan batinnya, jasmani, maknawi dan rohaniahnya?

Jika engkau kenal peribadi nabimu pasti engkau akan jatuh hati padanya.
Engkau akan cinta, engkau akan menyebut selalu namanya melalui selawat dan ingatan terhadapnya.
Engkau akan terasa terhutang budi padanya, kerana kedatangannya dan jasanya kepada dunia.

Muhammad SAW nabimu, seorang manusia teristimewa. Luar biasa yang tiada taranya. Dia adalah manusia yang paling mulia di sisi Allah Taala.
Mari kita bercerita tentangnya secara ringkas, agar engkau kenal nabimu sendiri. Siapa dia yang sebenarnya? Dia adalah Muhammad anak lelaki Abdullah, ibunya Aminah, bangsa Quraisy dari Bani Hashim. Nasabnya hingga ke nabi Ibrahim.
Dia adalah anak yatim piatu: seorang anak yang tidak pernah bermanja pada ibu dan bapanya seperti orang lain.
Dia lahir dari keluarga yang miskin dan dipelihara pula oleh keluarga yang miskin.
Dia adalah makhluk yang pertama dan utama yang paling dicintai Tuhan; iaitu yang diberi nama Nur Muhammad.
Dari Nur Muhammad itulah seluruh yang ada dicipta dan diwujudkan: Syurga, Neraka, dunia, akhirat, para malaikat, arasy, kursi, sirat, manusia, jin, haiwan jamadat dan lain-lainnya.
Ertinya kalau bukan kerana Nabi Muhammad SAW, yang lain tidak akan diwujudkan.
Kalau begitu, rupanya nabi kita membawa rahmat zahir dan batin kepada semua makhluk Tuhan.
Dia adalah makhluk yang awal wujud nisbah roh, yang akhir nisbah jasad di kalangan para nabi. Dia adalah satu-satunya nabi yang diisra’kan dan dimi’rajkan.
Mukanya laksana bulan purnama kerana cahanya yang terang. Dia hamba Allah yang paling bertaqwa dan paling takut dengan Tuhan. Kerana itulah dia dipanggil Habibullah oleh Allah, ketua para rasul dan para anbiya, penghulu seluruh orang yang bertaqwa, imam seluruh manusia.
Syariatnya untuk seluruh jin dan manusia dan penutup seluruh syariat. Orang yang memberi syafaatul kubro di akhirat dan orang pertama masuk syurga.
Al-Quran kitab yang diturunkan kepadanya paling lengkap mukjizatnya yang kekal dan paling agung. Tiada siapa yang dapat menirunya.
Dia memiliki dunia dan akhirat sekalipun dia tidak boleh membaca dan menulis.

1. Khalifah Abu Bakar as-Siddiq RA.
Baginda adalah khalifah yang pertama dan ditunjuk oleh baginda SAW secara tersirat. Beliau adalah sebaik-baik umat Nabi Muhammad SAW sepanjang zaman. Datang dari keturunan Bani Tamim, iaitu dari kaum Quraisy. Naiknya sebagai pemerintah
telah disebutkan oleh Nabi SAW secara umum, dan secara tersirat juga. Umurnya sama panjang dengan umur Nabi SAW.
2. Khalifah Umar bin al-Khattab RA.
Orang yang paling tinggi ilmu ketuhanannya di kalangan umat Islam dan merupakan Sahibul Zaman untuk zamannya. Datang dari Bani Adi, iaitu salah satu puak dari kaum Quraisy. Pelantikannya sebagai khalifah dibuat oleh sebaik-baik umat Muhammad SAW dan sudah dibayangkan oleh beberapa buah hadis. Umurnya juga sama panjang dengan umur Rasulullah SAW.
3. Khalifah Osman bin Affan RA.
Paling dermawan dan lembut hati kerana Allah. Datang dari Bani Umaiyah yang terkenal sebagai golongan pentadbir di kalangan puak Quraisy. Juga telah disebutkan naiknya sebagai pemerintah dan matinya sebagai syahid juga sudah disebutkan. Beliau juga seperti di atas adalah salah seorang yang dijamin syurga.
4. Khalifah Ali bin Abi Talib KMW.
Paling alim di kalangan umat Nabi Muhammad SAW. Sepupu Nabi SAW. Semestinyalah dari kaum Quraisy juga. Naiknya sebagai pemerintah memang sudah masyhur seantero alam, walaupun tanpa bantuan dari puak Syiah. Dari keturunan beliaulah lahirnya Imam Mahdi yang selalu disebut-sebut oleh orang ramai itu.

Tuesday, September 16, 2014

LIEBSTER AWARD ~DICALONKAN LAGI 2 KALI ^_^

Aha!
Sekali lagi kena calonkan!hehehee
Thanks Mama3farhanah & Miss Lissa sebab calonkan titew .hiks

So kat bawah ni saya jawab 22 soalan daripada mereka berdua ye ^_^


Peraturan Liebster Award :
● mention blogger yang calonkan anda dan letakkan link blog beliau ke dalam post anda.
● jawab 11 soalan yang ditanya oleh beliau
● calonkan 11 blogger lain yang anda tengok followers kurang daripada 1000
● buat 11 soalan untuk ditanya kepada 11 bloggers tersebut
● maklumkan kepada those bloggers

SOALAN BY MAMA3Farhanah

1. Nyatakan negeri kelahiran anda?
PAHANG

2. Pendidikan tertinggi anda?
DIPLOMA ANALISIS PELABURAN

3. Selesa tinggal di kampung atau bandar? Nyatakan sebabnya.
DUA-DUA SELESA. SEBAB KAMPUNG ADE MAK DAN KAWAN2 DARI KECIK DAN ANAK2 SEDARA, BANDAR ADE 'LIFE' SIKIT.HEHEH

4. Ada lesen memandu?
SADLY BELUM! MASA TU BARU JOIN KPP, DAN TAK SEMPAT AMIK TEST KOMPUTER DAH KENA TUKAR SILIBUS...PASTU KENA TUNGGU BUKU TEKS BARU SAMPAI KEMAIN LAMA! PASTU BUKUNYA PULAK MACAM BUKU TEKS KULIAH! ARGHHH

5. Negeri yang belum pernah anda singgah dalam Malaysia?
SABAH, SARAWAK, 
KELANTAN, PERLIS, KEDAH PULAK PERNAH LALU JE DALAM MASA SEHARI SEBAB ONTHE WAY UITM ARAU UNTUK WAKIL UITM TERENGGANU BERTANDING DEBAT MASA TU.HEHE

6. Makanan yang disukai?
MELAYU, THAI, CHINESE, ARABIAN. HAH. TAK TERTULIS APAKAH NAMANYA..HEWHEW

7. Apakah warna yang digemari?
SEKARANG NI GILA COKLAT DAN TURQOISE. WARNA HIJAU, PINK, PUTIH JUGAK.SEBAB WARNA FAVORITE NABI MUHAMMAD SAW

8. Anak ke berapa dalam keluarga?
ANAK KE 7 DARI SATU IBU, ANAK KE 8 DARI DUA IBU

9. Lagu yang anda gemari?
BOLE RUJUK SINI KOT

10. Kereta idaman anda?
LAMBORGHINI HURACAN LP610-4  :-P




11. Apakah nama sekolah rendah anda?
SEKOLAH RENDAH KEBANGSAAN BUKIT RIDAN, MUADZAM SHAH , PAHANG: 1997-2002





SOALAN BY CIK LISSA

1. Bulan kelahiran anda?
FEBRUARI

2. Binatang yang anda takuti?
ANJING BESAR, ULAR BERBISA, PIRANA

3. Lagu jiwang yang anda suka?
LAGU ERA 80-90 AN HEHEH

4. Sekolah menengah terakhir anda?
ECEHHH MACAM LA KITE KEJE NYE LOMPAT SEKOLAH JE..I SEKOLAH SAMA JE DARI FORM 1, SMK MUADZAM SHAH ^_^

5. Warna kegemaran anda?
HIJAU, PINK, PUTIH-FAV NABI MUHAMMAD SAW

6. Sifat peribadi anda?
TEGAS, MANJA (WITH SOME PPL ONLY), BERDIKARI, FOCUS ON DREAM

7. Nama manja? 
DILAH
8. Pelakon pujaan?
TIDAKLAH MEMUJA, SEBAB SAYA PUJA PUJI ALLAH JE ;-)
TAPI PELAKON DISUKAI KERANA LAKONAN NYA- IRONMAN (LUPA JAP NAMA SEBENAR)

9. Cerita Bollywood yang anda suka?
KUCH2 HOTA HAI, KABHI KUSHI KABHI GHAM, KHUSHI ;-P

10. Jika diberikan peluang untuk menyertai 1 program realiti, anda akan
 menyertai program mana?
SOLEHAH/BISNES KIND
  
11. Bila kali terakhir anda menangis?
SEMALAM SEBAB BACA BUKU BY LINDA RAFAR TENTANG ARWAH ANAK KEDUANYA;
REZAIMEN KEIFLIN
-MENUNGGUMU DI PINTU SYURGA

OK, DONE JAWAB SOALAN2 CEPUMAS MEREKA, MAKA SAYA MENCALONKAN 11 ORANG GENG #KAWAN BARU SAYA UNTUK LIEBSTER AWARD NI. 


SESIAPA YANG DAH DICALONKAN SEBELUM NI, PLEASE TELL ME SO THAT SAYA BOLE CALONKAN BLOGGER LAIN PULAK ;-)
SO INI SOALAN2 CEPUK EMAS DAN MENGUJI MINDA SIKIT..HEHEE
JAWAB TAU! DAN KOMEN SINI SUPAYA SY BOLE TAU JAWAPAN KAWAN2 <3

1- Apa impian anda? Jangan malu menyatakan impian besar2 anda. Siapa tahu kuasa tindakan luar biasa dan mentor tepat, anda mampu capainya ;-)
(Senaraikan 30 untuk simpanan diri sendiri, dan 3 untuk dikongsi kepada saya)
2-Jenis manja atau berdikari?
3-Belajar/kerja?
4-Part time side income?
5-Kerja atau bisnes, mana pilihan?
6-Pemimpin dikagumi?
7-Apa jenis muzik kegemaran anda?
8-Apa hobi masa lapang atau minat atau kecenderungan anda?
9-Pandangan tentang kerja-kerja sukarelawan
10- Bercinta baru nikah atau nikah dahulu baru bercinta?Pilihan anda
11-Siapa penyokong terkuat dalam hidup yang menjadi motivator dan pembakar semangat meneruskan langkah bila kamu down.
Sekian, wassalam! 


Monday, September 15, 2014

#8 Cabaran 30 Hari: 5 Lagu Cinta Kegemaranku.

Bismillah
Lagu cinta ni meluas kan?
bukan setakat cinta pada kekasih tapi cinta pada Kekasih teragung dan kekasihNya pun boleh kan?
Saya pulak jenis tak layan sangat lagu cinta manusia. 
Dan kalau ada yang saya suka pun tak baik nak share sini.
Baik saya share lagu2 cinta yang tak melalaikan ^_^
Saya share sebahagian liriknya yang best.nanti ada masa sy bagi link audio/video nya ye..

Lagu cinta pertama:

CINTA AGUNG
dinyanyikan oleh kumpulan nasyid Qathrunnada, 
Lagu ini sangat menyentuh ke lubuk sanubari hati. tidak pernah bosan melagukannya.
antara liriknya yang paling menyedarkan saya:

Ya Allah Engkau sumber bahagia, 
Engkau sumber keselamatan,
ya Allah Engkau sumber keamanan
Engkau adalah segalanya

ya Allah Engkaulah pelindungku
Engkaulah sumber rezkiku
Diwaktu sakit Kau sembuhkan
Diwaktu lapar Kau beri makan

Jangan tinggalkanku tanpa pimpinan
Pinpinlah aku ke jalan yang benar
Kepada Engkaulah harapanku
Janganlah hampakan perasaanku...

Lagu cinta kedua

Akibat Cinta Dunia (Mawaddah)

nasyid ni berunsur nasihat dan keinsafan.
Menyedarkan diri bahawa hidup itu perlu bersederhana kerana dengan cinta dunia dan takut mati kita akan hidup dengan penuh kealpaan dan lalai akan kehidupan akhirat.
lirik yang best dan mendidik jiwa:


Cintakan dunia membuaikan manusia
Cintakan diri yang membawa hidup nafsi-nafsi
Cintakan dunia yang membawa perpecahan,
sanak saudara kenalan dan kawan biasa
Cintakan dunia hilang kasih sayang sesama manusia
Cintakan dunia yang membunuh kasih sayang keluarga dan bangsa

Akhirnya timbul perpecahan di kalangan manusia
Pergaduhan dan peperangan berlaku
Cinta dunia ibarat racun
Yang membunuh kasih dan sayang
Cinta dunia adalah musuh manusia

Tapi manusia tidak sedar dan tidak faham
Sungguh kejam cinta dunia itu
Ia mengharu birukan, kehidupan manusia
Ia merenggangkan persaudaraan

lagu cinta ketiga

Bagaimana Aku Tidak MenyembahMu (Mawaddah)
Menyedarkan diri ini HAMBA padaNya. bahawa setiap detik turun nafas ini dia beri secara percuma. sedangkan nak naik teksi pun masuk2 dah telan 3 ringgit! Maha Pemurah, Maha Kayanya Dia..

Tuhan bagaimanalah aku tidak menyembahmu
Sedangkan aku hambaMu
sedangkan kewujudanku tanpa kupinta 
ia adalah dengan iradatMu
yang mengandungi hikmah

bagaimana aku tidak bersyukur kepadaMu 
segala yang aku miliki kurniaanMu 
bagaimana aku tidak mengagungkan 
dan membesarkanNya 
segala yang ku lihat 
menggambarkan kebesaranMu 

bagaimana aku dapat melupakanMu 
kasih sayangMu dapat ku rasakan 
ia berlaku di setiap masa dan waktu 
bahkan turun naiknya nafasku itu 
salah satu dari kasih sayangMu 
kasih sayangMu 

Lagu cinta keempat

Balada Keinsafan (Mawaddah)
Bila hadapi kesukaran dalam perjuangan kehidupan, ini antara lagu2 kegemaran untuk didengari selain 4 yang tersenarai di sini ..ia sangat memberi saya satu kekuatan!


Dengan nikmatMu jadikan aku bersyukur
Dengan balaMu jadikan aku bersabar
Dengan takdirMu jadikanku redha
Dengan masa depan jadikanku tawakal
Tuhanku dengarlah rintihan dan harapanku
Engkaulah tempat bergantung dan tempat mengadu

Tuhan 
Hanya Engkaulah cinta agungku
Masukkanlah dalam hatiku cintakanMu
Peliharalah hatiku dari segala mazmumah
Ampunkanlah dosa-dosa dan kesalahanku

Terimalah taubatku atas dosa-dosaku
walaupun selepas itu kulakukannya lagi
kerana nafsu ada dalam diriku

Ku takmungkin kan terlepas dari dosa

perangkapnya bertaburan dibumiMu
Kesalahan dan kesilapan selalu berlaku..

Aduh Tuhan kotornya diriku ini

dengan najis dosa yang selalu memburu
bantulah aku lari dari perangkapnya
atau ampunkan aku dengan rahmatMu..

Lagu cinta keempat

Bisikan Malam (UNIC)
Hidup ini penuh cabaran kan? KepadaNya lah kita kembali, merintih dan mengadu di tengah malam. TAPI ingat, bukan dikala senang sahaja..


Tuhanku... 
Di malam syahdu ku merayu 
Ampunilah segala dosaku yang lalu 
Sujud ku mendambakan keredhaan Mu 
Tempatkan daku di dalam rahmat Mu 

Tuhanku... 
Usah Kau biarkan diri ku 
Hanyut terleka, di jiwa dunia membelenggu 
Dan aku sesungguhnya pasrah pada Mu 
Hidup matiku hanyalah untuk Mu 

Ya Allah tunjukkan jalan kebenaran 
Suburkan jiwa ku dengan keimanan 
Hanya pada Mu Oh Tuhan 
Ku sandarkan harapan 

Lagu cinta kelima

Lafaz Yang Tersimpan (UNIC)
Dulu saya seorang anak yang kurang menghargai emak. dengan tutur kata mahupun perbuatan, saya berani mengaku dulu saya anak derhaka. Lagu ini antara yang menjentik hati untuk berubah dan menyayanginya dengan lebih ikhlas. Tambahan pula saya kenali lagu ini setelah abah meninggal dunia..saya tidak mahu tidak sempat meluahkan kata2 sayang kepada emak juga...

Luluh hatiku yang sayu


Menatap wajahmu tenang dalam lena

Kasih zahirkan laku

Sedangkan bibirku jauh dari lafaznya

Dan raut tuamu membekas jiwaku
Meredakan rindu mendamaikan kalbu
Tak mungkin kutemu iras sentuhanmu
Biarpun kuredah seluruh dunia
Mencari gantimu

Tiada lagi ertinya pengucapan
Andai akhir nafas di hujung helaan
Sebelum mata rapat terpejam
Usah biar kehilangan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE
PM 01123772476 untuk sebarang persoalan