2nd time FIFA BALLON D'OR

2nd time FIFA BALLON D'OR
Herbalife congratulates Cristiano Ronaldo; 2nd time winner of FIFA BALLON D'OR *fueled by Herbalife!

Bantuan Diperlukan?Tanya Saya Bagaimana!!

Name:
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Turun Berat
Tambah Berat
Tenaga Bersukan
Pendapatan Sampingan/Sepenuh Masa

Put a website form like this on your site.

Saturday, December 7, 2013

SPM bukan penentu masa depan

Bismillah..
Bermula petang semalam,malam tadi hinggalah hari ini kami sangat bertuah kerana bertemu seorang anak muda berwawasan tinggi.Ilman nama diberi. Baru berusia 18 tahun. Tapi perjalanan hidup yang dilaluinya kini tidak tersangka dahulu dia adalah seorang remaja 'bermasalah'. Petang semalam diadakan Kelas DMO atau daily method of operation Herbalife. Jadi boleh tau macam mana nak lakukan bisnes ni dengan pelbagai cara. Manakala malam tadi pula diadakan HOM atau customer day herbalife. Basic introduction bagi sesiapa yqng ingin mengenali herbalife dengan lbih dekat atau lifestyle dan healthstyle kami. Manakala pagi ini diadakan fitclass percuma dengannya. Jam 11 pagi pula diadakan kelas 500vp. MasyaAllah bermanfaatnya ilmu sepanjang dua hari ni. 


Ilman,semasa tingkatan dua dibuang sekolah kerana bergaduh. Masuk ke sekolah baru menerima layanan buruk dr guru baru kerana sjrah lampau yg mereka korek dr guru sekolah lama. Membuatkan Ilman benci datang ke sekolah dan mula ponteng,lepak cc, merokok,dsbgnya. Kerana itu dia dipinggir keluarga dan saudara mara. Mereka tidak lagi mahu bercakap dengannya. Kemudian Ilman nekad meninggalkan rumah dan melakukan pelbagai kerja demi mencari kepuasan hidup. Kedai makan,carwash, cuci najis kuda, dan katering. Bekerja dengan orang pula biasalah menerima arahan,cacian, kena tipu gaji telah dilaluinya. 


Suatu hari semasa Ilman mencuci najis kuda,palang kuda bersebelahan terjatuh mmbuatkan kuda di kandang itu terkejut dan berdiri tinggi serta lantas meluru hampir mengenai Ilman. Terkejut dengan peristiwa itu Ilman lari meninggalkan kandang dan pekerjaan tersebut. Setelah 3 kali tidak beraya bersama keluarga, ilman pulang ke rumah akhirnya. Tetapi masih tidak bercakap dengan mereka. Ilman hanya menghantar sms kpada ibunya -bagi 20 ringgit setiap hari. Itu untuk pergi snooker,minyak motor,makan dan rokok menurut ilman. Dan pada masa itu jadual ilman ialah tidur lbih kurang 16 jam sehari, balik ke rumah sebelum subuh. Kesihatan ilman juga kurang memuaskan. Lemah tenaga -sehingga tidur berbelas jam,migrain kronik, kurang berat. Ilman juga seorang yg fanatik ingin naikkan berat badan, sanggup berlari 4 jam sehari demi bentuk badan yang diidamkan. Tapi usaha tanpa ilmu atau coach memang kurang memuaskan hasilnya...
Suatu hari Zul sahabat ilman datang kerumah. Jam 5 pagi.
'man ak nak makan ak lapar.'
"ha masukla dapur cari mknan"
kemudian zul menyelongkar dapur ilman sehinggalah terjumpa sebotol shake herbalife milik ibunya yg sudah hampir beku. Sayang ibu ilman minum tanpa coach jadi shake tersebut terbiar sahaja.
Zul: wei ko ade shake?!
Ilman:(yg mmg tahu zul buat herbalife) *dalam hati*habisla dia nak ceramah ak jap lagi...
Zul kmdian mnbancuh kelima-lima perisa shake kpda Ilman. Wpun pada mulanya dimuntah balik, tapi selepas mendengar perkongsian zul ttg masa depan dan impian, ilman mencuba produk herbalife. Selepas seminggu badannya reshape. Selepas sebulan Ilman berjaya berhenti merokok, dan berjaya tambah 4 kg otot!!!!


Ilman kmdiannya mbuat keputusan ingin melakukan perniagaan ini dan mengikut Zul hadir customer day Herbalife dinamakan STS pada stiap ahad. Pulang dari sts  terus ilman merayu pada ibunya untuk meminjam 8000 ribu ringgit krana ingin menjadi supervisor herbalife. Sedangkan pada masa itu dia masih tidak bercakap dngan ibunya. Si ibu yang pengasih itu dengan murah hati meminjamkan ilman 8000 ringgit. Malangnya ilman dan zul silap perhitungan. Mereka sama2 ingin menjadi supervisor Herbalife:permulaan bisnes tetapi tidak cukup lagi beberapa volume point. Pada hari EOM itu Ilman dan zul bertungkus lumus mencari masing 2 500 vp demi melengkapkan kelyakan spv. Manakala seorg lagi sahabt di Mekah menunaikan umrah mendoakan mereka di sana. Kuasa Allah dengan usaha luar biasa dan berkat doa insan tersayang mereka bertiga berjaya menjadi supervisor dan qualify party Spectakular Herbalife Januari lalu. Ilman sangat bersyukur kini stiap hari menerima ucapan terima kasih dari rakan2 yang berjaya dibantu menurunkan berat badan sehingga berbelas kg dan sbhgian lain pula mmbina otot dan 6 pack. Dahulu seorang yg hampir putus asa dengan kehidupan, kini Allah telah selamatkan dengan asbab Herbalife. MasyaAllah, hanya memiliki SPM, tiada lagi 20 ringgit dari ibunya sebaliknya ilman kini memberi 1000 ringgit sebulan kpda mereka.


Pendapatan minimum Ilman kini ialah 3500 manakala bulan lepas lebih 6 ribu ringgit!!!
Dulu berjanji ingin memulangkan wang kpda ibunya dalam masa 3 bulan tetapi akhirnya bjaya dipulangkan dlm masa sbulan SAHAJA. 


Ilman kini seorang world team herbalife manakala zul supervisor. Dan ilman kini telah qualify semula parti Spektakular herbalife Januari akan datang. Menyesal katanya yg lepas makan sayur je. Hihi.

Kebesaran Allah menaikkan ssiapa yang dia kehendaki. Kita hanya perlu berdoa dengan ikhlas. Jadi pilihlah, buat lah kputusan tentang masa hadapan anda. Paling penting beristikhrah. Moga dipermudahkan jalan kita smua. Dan doakan sy menjadi supervisor tahun ni ya!Amin amin amin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE
PM 01123772476 untuk sebarang persoalan