2nd time FIFA BALLON D'OR

2nd time FIFA BALLON D'OR
Herbalife congratulates Cristiano Ronaldo; 2nd time winner of FIFA BALLON D'OR *fueled by Herbalife!

Bantuan Diperlukan?Tanya Saya Bagaimana!!

Name:
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Turun Berat
Tambah Berat
Tenaga Bersukan
Pendapatan Sampingan/Sepenuh Masa

Put a website form like this on your site.

Monday, October 14, 2013

Upline/Sponsor/Beloved Sis


alhamdulillah...11 bulan yg dulu,berat 80 kg,stress gila,low confident,resdung yg kronik,migrain,low energy,kulit muka bermasalah,sembelit teruk n susah nak senyum..but then,i decide untuk turun berat badan je pon,tapi bonusnya sgt luar biasa...all my health problem hilang sekali dengan lemak..the best part,i change my bad fat to money!!!so,anyone yg serious nak nak sihat,ask me now!!
p/s: feel free to pm ye??? tq Allah ,tq herbalife!!!
 



ni upline saya..Diyana. Umur baru 20 tahun, tapi dah jadi business girl yang berjaya. Memang lah income dia belum lagi 5 angka, tapi 4 angka tu ade la kot..lupa plak.hehe..

Dia berjaya menaiki tangga Supervisor dalam masa 11 bulan. Bukan masa yang singkat, bukan usaha yang sedikit! Hebatnya dia sebab saya yang da setahun ni belum lagi supervisor.huhu..

Saya mula kenal dia masa saya tengah sakit teruk gastrik, muntah 7 KALI that 1 special nite yang saya akan ingat sampai bila2 azabnya saya malam tu. Then saya menghubungi Aidil Zaquan, kawan saya sebelum dia mengajak rakannya Haziq termasuk Diyana dan sorang kawan perempuannya. Mereka menemani saya ke hospital malam tu, menunggu sehingga saya selesai treatment. Nasib baik tak lama sangat, doktor masukkan air laju2 dan selesai rawatan mereka bawa saya singgah makan. Belanja plak tu. Tapi masa tu langsung tak leh telan apa-apa..dari petang lagi even air pun muntah balik. siap minum air sengaja untuk bagi dia muntah something jgak dah asyik muntah kosong je..rasa macam nak tercabut perut. 

Tapi orang dah belanja, susah payah hantar n teman lagi tak sanggup say no. I tried my best sumbat jugak. Tapi still tak boleh then diorang decide nak bungkus n habiskan sendiri T_T...

 odw balik, tak sampai seminit start kereta dah mintak berenti. Muntah balik mihun sup yag paksa telan tadi. In total malam bersejarah tu muntah 7 kali.Allahuakbar....Then berapa bulan kemudian saya belanja adik2 ni makan. As a token of appreciation. Sikit je pun dibandingkan dengan jasa diorang malam tu..Apatah lagi Diyana..sepanjang perjalanan dia pegang saya, bagi kata-kata semangat sedangkan masa tu semangat saya hilang entah kemana. Masa tu dalam hati bersukur sangat Tuhan hantar diyana kat saya malam tu. Sebab kata-kata dia beri saya ketenangan dan semangat. Dalam hati berbisik betapa amazingnya dia n macam mana dia boleh ada orang macam ni lagi sekarang(Diyana her fren n Haziq). Hati mula terdetik Tuhan, rahmatMu amat luas. Aku sahaja yang tidak pandai bersyukur..

Masa belanja diorang tu diyana korekla rahsia macam mana sakit, sejak bila sakit, camner leh teruk sangat...Saya pun cerita la dari umur 7 tahun hinggala besar anak gajah ni, n dari doktor biasa ke doktor pakarnya..Thats when she told me about her fren whom has same situation, perhap worst than me. But improved all of her health challange bcos of Herbalife Nutrition.
Erk, Herbalife boleh ei untuk gastrik?
ye kak, herbalife ni nutrisi. bla3...
ouww..ingat tuk turun berat je...masa 2006 da tau da tapi sebab tak mampu lagi masa tu..
takla...bla3...

Masa tu jugak decide nak beli sebab tak sanggup da makan ubat...
tak sanggup da baring siang malam kat katil...airmta da kering nak nangis masa kesakitan. Kadang-kadang tu bergenang je...dan paling tak best lecturer dah start mengata kat belakang, nurse2 klinik uitm segamat yang saya pegi stiap hari tupun dah mula pandang slek....dan masa tu dah masuk sem ke 6. should be a graduate within few months only. 

few months after that baru berjaya beli formula 1 Shake herbalife. Masa tu makan masa cuti sem. terus tinggal ubat doktor pakar n miss appointment..huhuh. Naik je sem baru>extend sem 7 jumpa dengan dia dan tengok berat turun 2kg dalam sebulan consume! unbelieveable!! nak sihat tapi bonus turun berat! Alhamdulillah...Then dengar cerita dia tentang amazingness of this product n cmpany. At that time jugak decide pergi Herbalife STS-Success Training Seminar.

Masa tu untuk Gen-H(generation herbalife). Ingat lagi temanya ManPower;sume speaker lelaki. Amazing sangat event ni rupanya. Speaker dia ada yang bergelar ustaz, ade yang dok kat jordan 8 tahun lgi. dan paling best guest speaker dia abang rudi samjis. Masa tu Millionnaire team lagi.Sekarang 3rd GenH President Team of Malaysia. Event tu lah yang banyak membuka mata dan minda saya. Subhanallah...Bersyukur sangat kenal Diyana!

dan sampai sekarang..Diyana still n always by my side in ups n down. One of my inspration. I will strive in this road no matter how hard the challenge is. Prove is I make a comeback to the events n training after 6 months! even org lain 1bulan, 3 bulan n terus hilang...huhu

My WHY to join n fight with Herbalife no one can deny it. No one can stop me from doing it. Got that?

thanks reading!
wassalam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE
PM 01123772476 untuk sebarang persoalan