2nd time FIFA BALLON D'OR

2nd time FIFA BALLON D'OR
Herbalife congratulates Cristiano Ronaldo; 2nd time winner of FIFA BALLON D'OR *fueled by Herbalife!

Bantuan Diperlukan?Tanya Saya Bagaimana!!

Name:
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Turun Berat
Tambah Berat
Tenaga Bersukan
Pendapatan Sampingan/Sepenuh Masa

Put a website form like this on your site.

Friday, May 2, 2014

Nutrisi Selular

Apa itu nutrisi? 
Secara konsep nutrisi berbeda dengan makanan. Makanan adalah segala sesuatu yang kita makan.
Cuba cek semua kemasan makanan di dapur anda. Seharusnya, dibelakang produk itu, ada tertulis kandungan nutrisi, sertifikasi halal dan nomer Ijin Badan POM.
Tantangan anda anda memerlukan nutrisi yang memenuhi semua kebutuhan badan anda, tapi dengan nilai kalori yang rendah. Saat ini dengan pola kehidupan yang serba cepat, orang memiliki kecenderungan untuk memilih makanan yang cepat saji, yang sebetulnya memiliki nilai nutrisi yang sangat buruk dengan jumlah kalori yang berlebihan.


Apa itu Nutrisi sel ?
Sel adalah bahagian terkecil dari tubuh kita. Setiap hari ada sel yg rusak dan harus diganti. Sel yang rusak dan tidak diganti akan menjadi sel yg sakit.
NUTRISI berguna untuk REGENERASI SEL, yaitu untk mengganti sel yg rusak dan sakit menjadisel yang baru dan Sehat.
Jadi NUTRISI bukan Obat, NUTRISI adalah makanan untuk SEL. Yang kita perlukan seumur hidup, makanya disebut ” NUTRISI SEL ”
Kalau sel kita mendapatkan CUKUP NUTRISI SETIAP HARI, maka SEL kita akan Sihat.

Apa itu Nutrisi selular ?


Ini adalah konsep baru dalam dunia kesihatan. Cara untuk menjadi lebih sihat dengan 3 proses iaitu :

 1.  Membersihkan (Cleansing) Kesihatan sangat ditentukan oleh apa yang masuk ke dalam tubuh, selain apa yang dialami tubuh secara external.
Dan apa yang masuk ke dalam tubuh, tentu saya masuk 
melalui saluran pencernaan (usus, lambung dll).
Apa jadinya kalau organ tubuh yang digunakan untuk proses pencernaan tersebut kotor, maka tentu saja, kemampuan saluran cerna untuk melakukan fungsinya menjadi menurun, yaitu
kemampuan digest (cerna).
Kalau kemampuan cerna berkurang, maka makanan yang masuk akan membuat tubuh kenyang, tetapi tentu saja nutrisi yang diperlukan tubuh tidak bisa diserap dengan sempurna oleh jonjot (vili-vili halus) usus.
Akibatnya mikro nutrisi tersebut yang diperlukan oleh tubuh untuk regenerasi sel-sel tubuh akan kurang dan akhirnya tubuh tidak melakukan proses regenerasi sel dengan baik. 
Efeknya, tentu akhirnya pada penurunan stamina tubuh. 
Nah dengan cleansing, maka usus dan saluran cerna akan di bilas sampai bersih.

2. Menyerap (Absorb)
Setelah tubuh boleh memiliki 
saluran cerna yang baik, tentu semua makro atau mikronutrisi akan sempuran diserap tubuh.


 3. Regenerasi sel (Healing)
Jadi, kalau semua nutrisi boleh sempurna diserap tubuh, maka sel-sel akan di sembuhkan diperbarui dan bila telah baru, tentu saja kemampuan untuk melakukan recovery bisa berlangsung lebih cepat. Bila tubuh sakit, maka proses healing akan lebih cepat.

NUTRISI SELULAR PENTING KERANA :
  • Badan kita terdiri daripada satu ratus trillion sel
  • Sel membentuk tisu
  • tisu membentuk organ
  • Organ membentuk sistem badan
  • Sistem yang bergerak bersama ini mewujudkan seorang manusia
 MAKSIMUMKAN KESIHATAN ANDA DENGAN NUTRISI SELULAR

Melalui nutrisi selular, nutrien yang menyihatkan dapat membantu memberi khasiat kepada sel anda dengan gabungan ekslusif nutrien berasaskan tumbuhan kami yang menyediakan vitamin, antioksidan dan mineral untuk menyokong fungsi sel. Dengan cara ini, produk kami menghantar nutrien yang menyihatkan kepada sel dikeseluruhan badan, sebagai sebahagian daripada diet yang menyihatkan.Sel-sel adalah unit asas dalam badan manusia, menyediakan tenaga untuk tugas yang anda lakukan - daripada berfikir kepada membesar. Contohnya, produk kami dirumuskan untuk menyokong vilus yang sihat, struktur halus bagaikan jari sepanjang dinding usus yang bertindak sebagai "pengawal", membantu badan anda meresap lebih banyak nutrien, vitamin dan mineral, sambil memelihara anda daripada toksin. Lebih sihat vilus anda, lebih efisien sel anda boleh menyerap khasiat dan diri anda menjadi lebih sihat.
HERBALIFE memaksimunkan nutrisi melalui formula saintifik unik. Gabungan ramuan berkualiti tinggi dan kaedah yang digunakan mengekalkan khasiat nutriennya. Inilah caranya kami memberi sentuhan peribadi kepada program yang mematuhi kehendak setiap individu...INILAH KELEBIHAN HERBALIFE.
Memandangkan badan kita sangat-sangat memerlukan nutrien, kita harus tahu samada sel yang menyerap nutrisi ini adakah berfungsi sebaiknya dan dapat melakukan 'tugas'nya dengan baik?Sel yang menyerap nutrisi ini ialah vilus. Vilus merupakan komponen penting dalam usus kecil kita yang akan menyerap nutrisi daripada makanan yang diambil sehari-hari.

Dalam dunia kita yang semakin canggih ini, boleh dikatakan kebanyakan daripada kita mempunyai vilus yang agak rapuh dan kurang baik. Ini adalah berikutan kesan daripada pemakanan seharian kita, penggunaan toksin dan bahan kimia dalam pemprosesan dan pertumbuhan sayur-sayuran dan buah-buahan, pencemaran udara dan lain-lain. Jadi tidak hairanlah sekiranya vilus kita turut termasuk dalam kategori ini. Malah, mengikut kajian WHO (World Health Organisation), kadar nutrisi dan zat dalam sebiji epal sekarang adalah tidak sama dengan zat dalam sebiji epal pada masa yang lalu!
Jadi, Herbalife sangat membantu memperbaiki vilus yang rapuh ini dan membantu mengaktifkannya. Inilah yang dinamakan nutrisi selular, yang mana produk Herbalife diasaskan dan diformulasikan dengan konsep terbaik ini!





Kalau mahu tahu, ini adalah vilus kita!

Vilus merupakan komponen halus berbentuk seperti jejari yang mana terletak di sepanjang dinidungusus. Pada asasnya, ia berfungsi sebagai 'jaga'  ie guard, membantu penyerapan lebih banyak nutrien, mineral dan vitamin serta memelihara diri daripada toksin.
Jika sihat vilus kita, maka mudahlah bagi kita untuk menikmati setiap nutrisi daripada makanan yang kita ambil. Bukan itu sahaja, proses memperbaiki sel juga dapat dilakukan dengan baik ( proses regenerate), yakni sel-sel lama akan diganti dengan yang lebih baik.
Jika sebaliknya, maka tidak hairanlah mengapa kita asyik mahu makan sahaja dan asyik rasa lapar sahaja. Ini adalah kerana vilus kita sangat lapar dan dahagakan nutrisi. =)  Secara logiknya, jika kita makan makanan yang sihat, maka kesihatan diri juga dapat dipertingkatkan. Penyakit-penyakit yang kebanyakkannya berpunca daripada corak pemakanan kita akan berjaya dikurangkan dan diatasi dengan penggantian produk Herbalife yang berunsurkan bahan semulajadi.




TESTIMONI NUTRISI SELULAR

















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE

MONTHLY SHAH ALAM FIT CHALLENGE
PM 01123772476 untuk sebarang persoalan